The first days in Aussie... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu The first days in Aussie... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu

The first days in Aussie...

Door: Herald & Gerjanne

Blijf op de hoogte en volg Herald & Gerjanne

30 Augustus 2015 | Australië, Cairns

Hi mate's, How are you?

Dat is de manier hoe iedereen je hier aanspreekt in Australië. We zijn hier nu 5 dagen en het is echt geweldig! De vluchten waren niet zo geweldig. We begonnen meteen al met 2 uur vertraging in Nederland, waardoor we onze vlucht in Londen naar Hong-Kong misten. Gelukkig konden we dezelfde avond nog met een vlucht richting Hong-Kong. Daardoor konden we de aansluiting naar Cairns nog wel halen. We hadden erg veel turbulentie, maar goed we zijn veilig geland!

We hebben de eerste dagen wel erg veel last gehad van een jetlag. Lagen al rond 20 uur in bed en werden 's nachts wakker. Dus dat was wel wat minder. Gelukkig gaat het nu wat beter en slapen we al wat langer door!

We hebben als eerste onze camper opgehaald, waar we nu heerlijk mee rond touren door Australië. Erg leuk. We zijn direct naar een erg mooi strand gereden; Palm Cove. Daar zijn we de eerste nacht gebleven. De 2e dag zijn we door gereden naar Port Douglas. Een erg leuk dorpje, daar rond gekeken en uiteraard ook weer een erg mooi strand gezien. De 3e dag zijn we naar Mossman Gorge gegaan, dat was ongelofelijk gaaf. We zijn midden in het regenwoud geweest en hebben daar 2 uur rondgewandeld. Daarna hebben we een krokodillen tour gedaan in een bootje op de Daintree River, waar we 3 krokodillen gespot hebben.
We zijn daarna doorgereden naar Cape Tribulation, dit is een plaats midden in het regenwoud. Hier hadden we geen bereik en internetverbinding. We zijn hier 2 nachten gebleven. Het was zo gaaf om vanuit het strand direct het regenwoud in te kunnen lopen.

We zijn met een speedboot The Great Barriere Reef op gegaan en hebben daar gesnorkeld. We hebben hier heel veel mooie vissen en koraal gezien en ook 2 schildpadden. Dat was erg gaaf en mooi om te zien! Terug naar het strand zagen we ook nog eens Walvissen en Dolfijnen.

Nu zitten we op een camping in Mareeba, morgen gaan we richting Kuranda en Cairns om daar de boel te verkennen.

Heel veel liefs!

• 30 Augustus 2015 - 11:41

Gerda:

Wat een mooie natuur daar. Ik vind je camper ook erg leuk lijkt me ideaal daar.
    Leuk om met deze blog te zien wat jullie doen.

Veel plezier samen
    Veel liefs je moeder

• 30 Augustus 2015 - 14:41

Henrieke:

Lieve meneer en mevrouw van Middendorp,

Jullie zijn er nog maar net en hebben al zo veel gedaan en gezien! Super gaaf hoor!
    Is het nog gelukt om foto's te maken onderwater?
    En de wandelschoenen komen ook goed van pas denk ik zo!

En wat de heenreis betreft, die zullen jullie vast snel vergeten.. ;)
    Geniet ervan!
    xxxx

• 30 Augustus 2015 - 23:19

Eefje:

Lieve Herald en Gerjanne.

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen.
    En wat hebben jullie in korte tijd al veel mooie dingen gezien en beleefd!

Heb je toevallig de flying fox ook al gezien?

Hoe bevalt het jullie om met een camper rond te trekken?
    Zitten jullie allebei om de beurt achter het stuur?

Veel plezier samen!

Groet Eefje.

• 30 Augustus 2015 - 23:39

Jeannet:

Kom me halen, ik wil mee !!!

Geniet ervan.

Gr.

Jeannet

• 31 Augustus 2015 - 02:06

Herald & Gerjanne:

Hoi allemaal,

Leuk om wat van jullie te horen!

@Moeders, Ja de natuur is hier echt geweldig! je weet niet wat je ziet, zo bizar om van het strand het regenwoud in te lopen. Het is erg mooi hier!

@Henrieke, We hebben inderdaad ook foto's onder water gemaakt! Echt zo vet van een schildpad. Haha ja we zijn ontzettend blij met onze wandelschoenen! Ideaal.

@Eefje, nee we hebben helaas nog geen flying fox gezien. Hopelijk komt dat nog, schijnen er hier zoveel te zitten. Ja het is erg relax om met de camper rond te trekken, als we geen zin meer hebben om te rijden zoeken we gewoon een camping op en gaan we daar staan. Tot nu toe heeft alleen Herald nog gereden, ik vind het nog wel een beetje spannend hier dat links rijden.

@Jeanet, haha is goed hoor, gezellig. We hebben nog 1 plek over in onze camper haha.

• 31 Augustus 2015 - 11:06

Cindy:

Hallo!!

Wauw, klinkt allemaal erg mooi!
    Komen er nog meer foto's waarmee jullie mij enorm jaloers kunnen maken?? ;)

Geniet er maar lekker van!

Liefs,
    Cindy

• 31 Augustus 2015 - 19:19

Erika Kelderman:

Hee Herriegerrie!

Wat ontzettend gaaf, zeg, die foto's en jullie verhaal!!
    Ik ben jaloers!! Geniet ervan! Ben benieuwd naar jullie volgende verslag! En wat ziet die camper er mooi uit, lijkt wel een hele nieuwe!! Doeg!!

• 31 Augustus 2015 - 19:50

Jet:

Super wat een belevenis, enjoy!
    Liefs,
    Jet

• 04 September 2015 - 16:53

ESTAFETTE :

Wat een mooie camper! Bevalt deze en bij welk bedrijf heb je die gehuurd? In Aussie of in NL?

• 07 September 2015 - 02:48

Gerjanne:

Hoi Estafette, ja zeker bevalt onze camper. We hebben hem via wtc gehuurd. Dit was goedkoper dan via australie. We hadden verschillende offertes aangevraagd. Hier zie je heel veel jucy cars rijden. Misschien ook wat voor je? wel minder comfort dan onze camper. Wij kunnen hier namelijk in staan en koken.

• 08 September 2015 - 21:09

Ria Van Holland:

Hoi Gerjanne en Herald

Leuk om ( stiekem) even mee te kijken en te lezen hoe jullie genieten, blijf dit vooral doen en hou ons op de hoogte.De foto's zijn prachtig.

Groetjes uit het koude Nederland :-)