We love the Rainforest! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu We love the Rainforest! - Reisverslag uit Townsville, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu

We love the Rainforest!

Door: Herald & Gerjanne van Middendorp

Blijf op de hoogte en volg Herald & Gerjanne

07 September 2015 | Australië, Townsville

Hi Guys,
Het is ongeveer een week geleden dat wij wat op onze blog hebben geschreven. We hebben al weer zoveel mee gemaakt. Het is hier echt geweldig. We zijn voornamelijk gek op de natuur. Het mooie regenwoud, de stranden, de wilde dieren en het heerlijke weer!

De hele vakantie wilden wij een Cassowarie zien, vooral Herald was elke dag opzoek naar de Cassowarie. De Cassowarie is een hele grote gevaarlijke vogel, soort struisvogel. Wanneer je te dicht in de buurt komt en hij zich aangevallen voelt kan hij ook in de aanval gaan. De Cassowarie heeft hele grote klauwen waar hij iemand zo mee open kan scheuren. Dus we wilden deze grote Cassowarie graag zien, alleen niet te dichtbij. Na 10 dagen was het zover en zagen we een aantal andere toeristen aan de kant foto’s maken, wij reden daar met onze camper. Herald zag hen direct en toen hij zag dat het Cassowarie’s waren, stopte hij direct aan de zijkant van de weg. Erg gaaf, want het waren er 2 bij elkaar. We hebben heel veel geluk gehad dat we ze hebben gezien, heel veel mensen die naar Australie gaan, komen ze ook niet eens in het wild tegen! Herald zijn dag kon toen niet meer stuk. Naast de Cassowarie hebben we ook al veel Walibi’s gezien, dit is een kangaroo soort. En wat ook erg vet is, is dat we wilde Koala’s hebben gezien en een lief klein baby koalaatje. Erg gaaf om al deze dieren gewoon in het wild tegen te komen i.p.v. de dierentuin.

We zijn ook naar een aantal mooie watervallen toe geweest! Erg leuk. We hebben bij Milaa Milaa onder de waterval gezwommen. Bij Josephine falls kon je van de rotsen afglijden en Herald was daar even geen Herald meer, maar Tarzan. Er hingen daar Lianen over de rotsen en het water, dus je raadt het al. Herald hing in zo’n Liaan te zwaaien. Daarnaast zijn we ook nog naar Barron Falls geweest, een prachtige waterval midden in het regenwoud. Om daar te komen moesten we ook door het regenwoud lopen over een soort brug die ze daar door heen gebouwd hadden. Herald zag daar ook een mooie papegaai in de boom en Gerjanne wilde ook kijken. Alleen haar zonnebril viel daardoor van haar hoofd naar beneden in het regenwoud… 5 meter naar beneden. Aaii dat was behoorlijk balen, want het was de dure zonnebril die zij voor haar verjaardag had gehad 1 jaar geleden. Gerjanne wilde direct haar zonnebril halen en het regenwoud in. Herald wist niet of dat wel een goed plan was, aangezien er slangen kunnen zijn. Gerjanne is toch haar zonnebril gaan halen en 5 meter naar beneden geklommen en ja daar lag de zonnebril, gelukkig nog helemaal heel!

Eergisteren zijn we naar de grootste waterval van Australie geweest, De Wallaman falls. We hebben deze waterval eerst van een uitzichtpunt bewonderd, daarna kon je naar beneden wandelen/klimmen om beneden bij de waterval uit te komen. We twijfelden wel of we dit wilden doen, omdat het zo’n 2 uur lopen is heen en terug en we ook nog naar Townsville door wilden rijden. We hebben besloten om toch daar heen te gaan en dan zouden we wel zien of we nog naar Townsville zouden gaan. Beneden bij de waterval hebben we een Australisch stel leren kennen uit Townsville. Zij waren daar een dagje naar toe(2,5 uur rijden!). Erg gezellig. Met hen opgetrokken en ze gaven allemaal leuke en goede tips om in Townsville te gaan doen. Ze boden aan dat we achter hen aan konden rijden naar Townsville en dat ze ons bij onze Kampeerplek konden brengen. Dit vonden we natuurlijk erg fijn. Om 18 uur wordt het hier namelijk al donker en dan is het lastig om de weg te vinden en de kampeerplekken te zoeken. Uiteindelijk waren we rond 19.30 op de Kampeerplek aangekomen hebben ons even opgefrist en ’s avonds zijn we met het Australische stel Townsville in geweest, ze hebben ons van alles laten zien, zoals Castle Hill(uitzicht over de stad)! Het was een erg leuke avond.

Zo hebben we ook al een leuk Nederlands stel ontmoet, eerst ontmoeten we hen in Cape Tribulation en daarna kwamen we hen op dezelfde camping in Cairns weer tegen. Erg leuk om zoveel mensen te leren kennen. Doordat we elke keer op de camping staan, spreken we veel verschillende mensen. We hebben ook al heel erg veel Duitsers ontmoet. Lijkt wel of heel Duitsland hier zit. Voor Herald natuurlijk ook erg leuk, omdat hij zo ook nog steeds zijn Duits kan verbeteren.

Aah wat is het lastig om een kort verslag te schrijven, gezien we zoveel leuke dingen hebben meegemaakt. We zijn namelijk ook nog wezen duiken, wat is de onderwaterwereld hier ongelofelijk mooi zeg! We zwommen gewoon tussen de vissen, overal om ons heen waren vissen. Ook hebben we weer een schildpad gezien, erg gaaf! Het koraal is ook erg mooi, allemaal verschillende kleuren.

Er zijn hier ook heel erg veel suiker- en bananenvelden. Overal waar we langs rijden komen we ze tegen. Toen we vanuit Cairns richting Babinda reden zagen we ook elke keer rook en vuur. Nu blijkt dat de boeren die hun suiker van het land gehaald hebben hun grond verbranden. Je zag gewoon dat het land in vuur stond. Erg apart.

Ik kan nog wel een poos door blijven typen, want we hebben nog veel meer meegemaakt! We zitten op dit moment iets onder Townsville en gaan zo verder rijden richting het zuiden. De komende dagen willen we graag naar de Whitsundays om daar met een zeilboot mee te gaan!

Lots of Love from the Aussie’s!

• 07 September 2015 - 09:12

Cindy:

Hoi Herrie en Gerrie,

Wauw, klinkt allemaal weer erg mooi!
    Benieuwd wat jullie nog meer beleven... :)
    Geniet ervan!!

Liefs, Cindy

• 07 September 2015 - 12:25

Bas En Theda Van Zwienen:

Wat is dit een mooie reis zeg! Nog heel veel plezier en wachten met spanning jullie volgende reisverslag af.
    Lieve groeten uit Elst, Bas en Theda

• 07 September 2015 - 13:26

Suzanne Van Veen:

Ha lieve Herald en Gerjanne,

Zo gaaf om jullie verhalen te lezen! Ik krijg er helemaal reiskriebels van!
    Hopelijk genieten jullie tot de max!

Ik ben nu alweer benieuwd naar jullie volgende blog!

Liefs Suus!

• 07 September 2015 - 17:09

Coby Top:

Wat een spanend avontuur en leuke foto s en boeiend verslag super geniet er maar van.H.G Wim en Coby.

• 08 September 2015 - 01:03

Eefje:

Wat reizen jullie door een prachtig gebied!

Heel bijzonder om de cassowarie, de koala en de kangeroe echt in het wild te zien.
    Soort papegaai. Was het soms een kea?

Ik lees dat jullie met volle teugen genieten van de natuur en de contacten.
    En daar geniet ik weer van. Wat is dat leuk!

Veel plezier!
    Groet Eefje

• 08 September 2015 - 12:55

Henrieke :

Weer zo'n leuk verslag!
    En met alles was jullie beleven is een langere versie echt niet erg hoor!

• 08 September 2015 - 13:00

Henrieke :

En toen was m'n tekst niet goed opgeslagen...
    Maar wat schattig, zo'n baby Koala! Misschien een idee als huisdier?!
    En Herald mag wel een Tarzan zijn, maar Gerjanne, jij bent een heuse Jane begrijp ik zo! :) Fijn dat je je zonnebril weer terug hebt iig..
    Ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag..
    Enjoy mates!
    Loefs, Henrieke

• 23 September 2015 - 11:09

Heidi:

Onwijs leuk om jullie verhalen te lezen en zo een beetje mee te genieten van de geweldige avonturen. Geniet van de natuur & van elkaar en met plezier volg ik jullie de rest van jullie trip.

Liefs Heidi