Sydney & the Outback - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu Sydney & the Outback - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu

Sydney & the Outback

Door: Herald & Gerjanne van Middendorp

Blijf op de hoogte en volg Herald & Gerjanne

13 Oktober 2015 | Australië, Katoomba

Hi Hi,
We vinden het erg leuk om jullie reactie’s elke keer te lezen! We hebben niet zo vaak wifi, waardoor we niet zo vaak een blog kunnen uploaden. We zitten hier nu al weer 7 weken, de tijd vliegt zo ongelofelijk snel! We hebben nog maar 3 weken te gaan hier in Australië. Tot nu toe hebben we met onze camper al 5000 km gereden. Naar Adelaide is ook nog wel 2000 km minimaal, dus we hebben nog wel een stukje te gaan.

Op dit moment zitten we in Katoomba, Een dorpje in de Bleu Mountains. Het is hier nu erg slecht weer, regenachtig en mistig. Dit komt doordat we in de bergen zitten en de mist hier ook echt blijft hangen. We waren vandaag van plan om naar een aantal mooie uitzicht punten te gaan, maar dat valt nu niet mee. We hebben onze camper geparkeerd bij een hostel en zitten lekker binnen bij de kachel. Dit is de 1e dag dat we echt slecht weer hebben.

We zijn de afgelopen weken een aantal keer wezen surfen. Er is een plaatsje aan de Gold-Coast waar je het beste kan leren surfen, Currumbin. Daar zijn wij heen geweest en hebben we een surfboard gehuurd. ’s Avonds zijn we naar Surfers Paradise geweest. Ook een plaats aan de Gold-Coast. Erg gezellige uitgaansplek.

We zijn ook naar het plaatsje Nimbin geweest. Deze plaats staat bekend om drugs en hippies. Het was zo bizar om hier te lopen. Gerjanne was even naar de toilet en Herald stond buiten te wachten. Hij keek een steegje in en meteen werd er naar hem geroepen: Do you want some smoke? Daarna liepen we het dorpje in en werden we weer meteen aangesproken. Nog geen minuut later hield een andere vrouw een bordje omhoog met coke. We zijn een winkeltje in geweest, maar daar kon je echt niet rustig rond kijken vanwege de lucht die daar hing. Een oudere man op een stepje was aan het rond steppen en keihard aan het schreeuwen naar iedereen. Op de stoep was een oudere vrouw grote harten aan het krijten. Het was echt zo apart om dit te zien. We zijn ook maar gauw weer verder gaan rijden.

Op dit moment is het in Australië het walvis seizoen. Er zijn ongelofelijk veel walvissen die langs de oostkust zwemmen. In Coffs Harbour zijn we naar het uiterste puntje van de haven gegaan. Hier hebben we een walvis omhoog zien springen. Erg gaaf om te zien.

We zijn naar Dorigo National Park geweest, hier hebben we een ongelofelijk mooi regenwoud gezien. Prachtige watervallen, we hebben hier 3 a 4 uur rond gelopen. We zagen een hele grote hagedis voor ons op het pad waar we liepen. De hagedis was zeker 1 meter lang. Het is zo goot en rustig, dat we het wel een half uur duurt voordat we weer iemand tegen kwamen. Ook was er een mooie skywalk waar we uitzicht hadden over het regenwoud. Dat was erg mooi.

We love the City: Sydney! Sydney is echt een geweldige stad. We zijn in totaal 3 dagen in de stad geweest en hebben er echt van genoten. Uiteraard de Opera House en de Harbour bridge gezien. We zijn over de Harbour bridge gelopen. En s’avonds lekker uit eten geweest in de stad. Normaal gesproken koken we zelf in ons campertje op de camping, maar nu we in Sydney waren zijn we lekker uit eten geweest. Zaterdagavond zijn we naar de Darling Harbour geweest. Daar hebben ze elke zaterdagavond vuurwerk. Ze maken hier een hele grote show van, vuurwerk dat precies met de muziek tegelijk gaat. Echt ongelofelijk gaaf om te zien.

Vanaf Sydney hebben we vorige week het vliegtuig gepakt naar Ayers Rock. We zijn hier 3 nachten geweest. De 1e nacht hebben we in een hostel geslapen. Dit was onze eerste nacht nadat we getrouwd zijn dat we apart moesten slapen.. Dat was wel heel erg raar en ook helemaal niet zo leuk. Dus de volgende 2 nachten hebben we maar in onze auto geslapen, dan waren we in ieder geval samen. De outback is echt een woestijn, alles is droog en dor en de grond is oranje. Heel apart om te zien. We kwamen aan bij de Olga’s en zagen allemaal chinezen met vliegennetten om hun hoofd heen. Wij moesten daar om lachen en dachten is dit weer iets nieuws in plaats van de mondkapjes die ze elke keer op hebben. Op het moment dat wij zelf een stukje gingen lopen, begrepen we waarom zij die vliegennetten op hadden. Echt honderden vliegen die constant op je gaan zitten. Op je gezicht, overal. Echt heel vervelend, dus ook wij hebben een vliegen net gekocht en liepen er heel charmant bij. We hebben de Ayers Rock beklommen, dat was ongelofelijk stijl en dus ook best wel een beetje eng. We hebben het gedaan en het was heel vet om boven op de berg te staan, met uiteraard een prachtig uitzicht. Ook hebben we de olga’s gezien en een wandeltocht gedaan op de Kings Canyon van 4 uur. Het was ongelofelijk warm in de outback. Elke dag zo rond de 40 graden. We moesten er voor zorgen dat we rond 11 uur s’ochtends klaar waren met een wandelroute, anders werd het veel te warm om te lopen.

Nu zitten we in de Bleu Mountains. Gisteren hebben we een wandeltocht van 3.5 uur gedaan op de Grand Canyon. Dit was ongelofelijk mooi. Mooie watervallen tussen de rotsen. Gelukkig hadden we gisteren wel mooi weer. We hopen heel erg dat het weer een beetje opknapt en dat Gerjanne ook een beetje opknapt. Zij voelt zich namelijk al 2 dagen niet zo lekker, hoofdpijn en verkouden. Morgen willen we naar een waterval circuit gaan en de beroemde three sisters.

Heel veel liefs,
Herald & Gerjanne

• 13 Oktober 2015 - 09:31

Heidi:

Weer genoten van het lezen van jullie avonturen. Beterschap Gerjanne & enjoy;)

• 13 Oktober 2015 - 09:32

Jeannet :

Wat een belevenissen, iets om nooit meer te vergeten. Geniet van de laatste paar weken, zijn om voor je het weet !! Heel veel plezier nog van ons allemaal xx

• 13 Oktober 2015 - 09:47

Loes:

super leuk om jullie verslag weer te lezen!
    Wat maken jullie veel mee zeg!
    Onwijs gaaf!
    Veel plezier nog! X loes

• 13 Oktober 2015 - 14:34

Marian:

Wat ontzettend gaaf zeg. Geniet extra van de laatste weken. En snel beter worden Gerjanne!!

• 13 Oktober 2015 - 15:04

CobyTop:

Wat een geweldig avontuur echt gaaf geniet er maar van.Gerjanne gouw beter worden.H.G. Wim en Coby Top.

• 16 Oktober 2015 - 00:15

Eefje Te Grotenhuis:

Wat hebben jullie weer veel beleefd! Leuk hoor!

Sydney is een geweldige stad. Het wereldberoemde operagebouw en de beroemde Sydney harbour bridge moet je gezien hebben en dat hebben jullie.
    Heb je nog grote vogels op zijn kop aan de takken van een grote boom in het park zien hangen? (flying fox)

Nu op naar de Blue Mountains en de three sisters.
    Jullie zijn al in Katoomba geweest.
    Volgens het aboriginal verhaal waren het drie verliefde zusters van de Katoomba stam,die niet mochten trouwen met drie broers van een andere stam. Wel een triest verhaal als je dan in een rots veranderd.
    Neem voldoende rust,zodat je ook nog volop van de laatste vakantieperiode kunt genieten.
    Liefs Eefje.

• 16 Oktober 2015 - 10:31

Cindy:

Wat een verhaald! En wat een foto's, prachtig!
    Pff, de tijd vliegt voorbij of niet?
    Geniet er nog maar lekker van en snel beter worden Gerjanne!

Liefs, Cindy

• 25 Oktober 2015 - 13:03

Annemieke:

Heej reizigers,

Jullie hadden al een tijdje dit blog, maar heb het nu net gelezen! Wat een avontuur. En volgens mij gaan jullie nog meer beleven. Geniet van al het moois en bewonder Zijn schepping!

Gods zegen voor de tijd dat jullie nog op reis zijn.
    En lieve groetjes vanuit een zonnig Putten.