Time Flies… when we are having fun! - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu Time Flies… when we are having fun! - Reisverslag uit Mount Gambier, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu

Time Flies… when we are having fun!

Door: Herald & Gerjanne van Middendorp

Blijf op de hoogte en volg Herald & Gerjanne

30 Oktober 2015 | Australië, Mount Gambier

Wauw, wat gaat de tijd ongelofelijk snel en wat hebben we een prachtige tijd zo samen. Heerlijk om al deze mooie dingen mee te mogen maken. We hebben er nu al 9,5 week opzitten. Het reizen bevalt ons erg goed en Australië is echt een prachtig land. De afgelopen dagen hebben we de Great Ocean Road gereden. Wat is dat mooi! We reden direct langs de zee. Rotsblokken die midden in de zee staan en prachtige kliffen. We hebben de twaalf apostelen gezien. Dit zijn er alleen geen twaalf meer! Het schijnt zelfs dat er nooit twaalf geweest zijn. De wind komt vanuit Antartica, wat maakt dat het behoorlijk fris is. Gelukkig hadden we een zonnetje erbij, wat het al snel weer wat aangenamer maakt.

We hebben tot nu toe ook al zoveel wilde dieren gezien. We zijn in Narooma geweest, dit is een klein dorpje waar je gewoon met de snelweg door heen rijdt. Het werkt hier allemaal iets anders dan in Nederland. Het water hier is kristal helder blauw. Wij hebben nog nooit zo mooi helder blauw water gezien. Het was echt prachtig! We hebben hier heerlijk even gewandeld en hebben wilde zeehonden gezien. De zeehonden lagen heerlijk op de rotsen te zonnen. Één van hen was in het water aan het spelen. Echt zo gaaf om deze beesten in het wild gezien te hebben.

Aah en we hebben whale watching gedaan. In eerste instantie wilden we dit niet gaan doen, want het kost natuurlijk weer geld! Het is op dit moment echt de tijd van het jaar om walvissen te zien. De walvissen zwemmen hier tot november en zijn dan vertrokken richting Antarctica. Op het allerlaatste plekje waar we de walvissen nog konden zien hebben we toch een tour gedaan. Wat is dat ongelofelijk gaaf. Het zijn echt reusachtige beesten! We hebben ze van dichtbij zien zwemmen en de grote walvissen hebben we zien zwaaien met hun armen. Één van de kleinere walvissen sprong 3 keer uit het water. Erg vet. Ook hebben we zo’n 10 – 15 dolfijnen gezien. De dolfijnen vinden het leuk om voor de boot te gaan zwemmen. Erg lachwekkend om te zien.

De afgelopen dagen hebben we ook veel koala’s in het wild gezien. Ze zijn heel lastig te zien, omdat ze door hun grijze vacht niet opvallen tussen de bomen. Het is goed zoeken om de koala’s in de boom te zien. Ook hebben we een baby koala gezien! Heel schattig.

Bij Wilsons Promontory, een groot nationaal park, hebben we een wandeltocht van 3 uur gedaan. Erg mooie natuur en prachtige omgeving om rond te wandelen. Hier waren ook erg veel kangaroo’s. Een ander nationaal park waar we geweest zijn is de Grampians. Mooie uitzichten gezien, na een 3 uur durende wandeltocht. Onze beentjes zijn al heel wat gewend hier. En een prachtige waterval hebben we hier gezien. Ongelofelijk mooi!

Philip Island staat bekend om de pinguïns. We zijn naar de pinguïn parade gegaan. Rond de schemering komen er dan zo’n 1800 pinguïns uit het water. Erg indrukwekkend om te zien. Ook erg grappig want hier in Australië hebben ze de kleinste pinguïn van de wereld. De pinguïns waren 33cm groot en wegen maar 1 kg. Ze werden door de zee het water uitgespoeld en wanneer ze op het land zijn, wachten ze eerst tot ze met een grotere groep zijn. Wanneer ze in een grote groep zijn rennen ze met z’n allen het strand over naar het land. Erg schattig om deze kleine pinguïns gezien te hebben.

We zijn ook in Melbourne City geweest. Een gezellige stad met veel leuke restaurantjes. Hier zijn we lekker s ’avonds uit eten geweest. Normaal koken we in onze camper dus extra leuk om lekker uit eten te gaan. In Melbourne hadden we ook afgesproken met Columbianen. We hebben hen al eerder deze reis ontmoet en zij wonen in Melbourne. We zijn 2 dagen met hen opgetrokken wat erg gezellig was! Het is erg leuk om zoveel nieuwe mensen te leren kennen. Deze reis komen we elke dag zoveel nieuwe mensen tegen, erg gezellig!

We hebben hier in Australie nog maar 5 dagen te gaan. We zijn op dit moment in Mount Gambier, vanavond gaan we bij een horse race wedstrijd kijken. Vanaf morgen zullen we richting Adelaide gaan rijden. Dit is nog ongeveer 500 km. We hebben wel weer heel veel zin om onze familie en vrienden in Nederland weer te zien. & niet te vergeten ons huisje, daar zijn we erg benieuwd naar. Voordat het allemaal zover is gaan we hier en in Bali nog lekker genieten.

Heel veel liefs,

Herald & Gerjanne

• 30 Oktober 2015 - 12:05

Eefje Te Grotenhuis-Vliek:

Wat kunnen jullie mooi schrijven over de schoonheid van de natuur. Zoals je bijvoorbeeld over de pinguïns schrijft,die het land opkomen. Ik zie het zo weer gebeuren en beleef het opnieuw. Geweldige ervaringen doen jullie op!
    Eigenlijk niet eerder beseft dat jullie zulke natuurliefhebbers waren. Dat verrast me en vind ik erg leuk om te ontdekken. Geniet met volle teugen van alles wat nog komt.

• 01 November 2015 - 20:06

CIndy Schotsman:

Wat klinkt dit allemaal weer gaaf zeg! En al die dieren.. Waar blijven de foto's?? :P
    Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen als jullie weer thuis zijn, maar eerst straks nog eens even heerlijk genieten van twee weken Bali! :)
    Tot gauw!

Liefs, Cindy

• 03 November 2015 - 21:47

Henrieke:

Zo gaan jullie alweer bijna richting Bali?! Dat is echt snel gegaan zeg..
    Wat gaaf dat jullie zoveel dieren hebben gezien, dat vergeet je nooit meer..
    Ik ben erg benieuwd naar alle foto's die bij jullie avontuur horen, zijn er vast erg veel! ;) En de foto's die ik tot nu gezien heb zien er veel belovend uit voor de rest..
    En jullie zie er zo goed uit!
    Geniet lekker van jullie dagen in Bali en we zien elkaar vast snel weer!
    Veilige vluchten en hopelijk verloopt de terugweg wat voorspoediger.. ;)