Prachtige eilanden van Aussie! - Reisverslag uit Bellingen, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu Prachtige eilanden van Aussie! - Reisverslag uit Bellingen, Australië van Herald & Gerjanne Middendorp - WaarBenJij.nu

Prachtige eilanden van Aussie!

Door: Herald & Gerjanne van Middendorp

Blijf op de hoogte en volg Herald & Gerjanne

29 September 2015 | Australië, Bellingen

Hello Hello,
Here we are again. Even een poosje geleden dat we wat op onze blog hebben geschreven. We hebben weer van alles meegemaakt. We zijn namelijk naar de white Sundays geweest met een zeilboot. Dit was voor ons voor de eerste keer zeilen. Het was erg gaaf. We gingen erg scheef over het water heen. We zijn naar White Haven gezeild, een prachtig strand. Het water is helderblauw. Echt ongelofelijk mooi! Daar zijn we ook naar een uitzichtpunt gelopen en hadden we een prachtig uitzicht over de helderblauwe oceaan.

Na de White Sundays hebben we een heel eind gereden. Zo’n 1000 km in 2 dagen. Wat erg grappig is, is dat het voor ons echt heel ver was. Terwijl de Australiërs hier dit heel normaal vinden om te rijden. We spraken een meisje hier uit Australië en die vertelde ons dat ze 2 uur moet rijden om een massage te krijgen. Daarna ook weer terug, dus zo’n 4 uur onderweg.. Echt bizar.

Ook een erg gave trip die wij gedaan hebben is Fraser Island. We zijn hier 2 dagen geweest. We hadden een overnachting in een Lodge. Gerjanne helemaal blij, want ze had eindelijk gewoon een normale kamer! Fraser Island hebben we veel mooie dingen gezien, we gingen met een grote vierwiel aandrijving bus door het eiland heen. Grote heuvels en zand waardoor we alle kanten op schudden. Ook zijn we over het strand gereden, erg gaaf! We reden namelijk direct aan het water. We hebben een aantal mooie meertjes gezien, waar we in konden zwemmen. Op het strand stonden van die kleine vliegtuigjes. Herald is met het vliegtuigje mee geweest en heeft boven het eiland gevlogen. Dit was erg gaaf om te doen. Gerjanne was zich ondertussen alleen maar zorgen aan het maken dat Herald in zo’n propellervliegtuigje zat.. Gelukkig is alles goed gegaan. Daarna hebben we een rots beklommen, Indian Head genoemd. Vanaf de rots kon je zo in het helderblauwe water van de zee kijken. We stonden 65 meter hoog en zagen schildpadden, haaien, dolfijnen, walvissen, roggen. Echt ongelofelijk gaaf om te zien. De haaien leken niet zo groot van deze afstand, maar de gids vertelde ons dat de haaien gewoon 2 meter lang zijn.

Wauw, we zijn verliefd op een heel erg leuk stadje Noosa! Het is zo’n mooi en gezellig plekje. ’s Avonds is alles gezellig verlicht en er zijn leuke winkeltjes. Er is een nationaal park, waar we heerlijk gewandeld hebben in het regenwoud. Daarnaast loopt het ook helemaal door aan de kust, waar we ook heerlijk hebben gelopen. Dolfijnen en walvissen gespot. En wat ook erg leuk is, we hebben hier voor het eerst gesurft. Dit was erg leuk, vooral zo gaaf als je op de golf staat.

Op dit moment zitten we in Brisbane, morgen vertrekken we richting de gold coast. Daar schijn je ook erg goed te kunnen surfen. Dat gaan we ook zeker nog één keer doen! Herald z’n haren worden al een stuk langer, waardoor de surflook al goed bij hem past.

Tot nu toe verloopt het redelijk goed om elke keer een kampeer plek te vinden voor de nacht. We hebben nog maar één keer echt pech gehad. Dit was in Airlie Beach. We waren heerlijk naar de lagoon geweest en hadden een voucher gekregen voor een camping om voor 5 dollar te staan. Dus wij willen daar naar toe gaan zit deze camping al vol.. Vervolgens nog naar een andere camping maar die was al gesloten. Ook hebben we nog een aantal hostels gebeld om te vragen of zij nog plek hadden voor vannacht.. Niemand had een plek.. We zijn toen naar de parkeerplaats gereden en hebben daar de nacht doorgebracht, alleen echt geen oog dicht gedaan. Er staan hier bij alle parkeerplaatsen borden dat het geen camping is en je hier niet mag overnachten. Doe je dat wel, krijg je een boete. Dus elke keer als wij een auto hoorden dachten we oh nee als het maar niet de politie hier is. Gelukkig is alles goed gegaan en zijn we ’s ochtends vroeg weggereden.

Met ons gaat het verder echt heel erg goed. We genieten volop van alle mooie dingen die we hier tegen komen. Australische mensen zijn ook erg aardig, iedereen maakt tijd voor je. Het is echt een geweldig mooi en gastvrij land. We kunnen er geen genoeg van krijgen. Gelukkig hebben we nog 6 weken in Australië tegoed.

Love the Aussie’s!!

• 29 September 2015 - 10:15

Henrieke:

Wat gaaf zeg! Klinkt echt super allemaal.. Vooral de surflook van Herald ook, haha.. Jullie zien mooie dingen met z'n twee! En ook erg bijzonder om al die beesten te zien lijkt me..
    Fijn dat het vinden van slaapplekken niet zo lastig is (op 1 nachtje na dan, maar dan heb je weer wat te vertellen hè). Zou zonde zijn als jullie daar veel tijd in moeten steken terwijl er veel leukere dingen te doen zijn.. ;)
    GENIET!
    Liefs, Henrieke

• 29 September 2015 - 12:02

Everdien:

Wauw wat onwijs gaaf zeg! Wat een prachtige huwelijksreis beleven jullie.
    Maak er nog een fantastische tijd van!!

• 29 September 2015 - 16:45

Erika:

Hee Herrie en Gerrie, wat leuk om weer wat van jullie te lezen, wat klinkt het geweldig!! Ben best beetje jaloers...Nee hoor, gun het jullie van harte; zijn jullie al weer op de helft?? Niet te geloven, geniet er nog van!! Liefs uit Putten! Houdoe!